Osmanlı'da İlk Vergi Nasıl Ortaya Çıktı?

Osmanlı'da Pazar Alanı
Osman Gazi, Yenişehir'in alınmasından sonra orada kurulan pazar yerini geziyordu. Germiyan taraflarından gelen bir adam Osman Gazi'ye şöyle dedi; ''Beyim, beyim. Yenişehir'in pazar bac'ını bana satın...'' 

Osman Bey şaşırarak sordu; ''Bac nedir be adam?''
''Yani ki beyim, pazara her kim mal getirirse ondan akçe alayım.''
Osman Bey yine şaşırarak sordu; ''Pazara gelenlerden alacağın mı vardır ki onlardan akçe alacaksın?''
''Beyim. Bu töredir ki, ezelden beri bütün ülkelerde böyledir. Ben alır size veririm, siz de emeğimin karşılığını bana verirsiniz.''
Yapılan tekliften haz duymayan Osman Bey kızdı; ''Bir kişinin kazandığı başkasının olur mu be adam? Ben onun malına ne koydum ki akçesini alayım? Var git yanımdan sana zararım dokunmasın...''

Adam mahcup bakışlarla etrafındakileri süzerken onlar durumu Osman Bey'e anlattılar. Günümüzde pazarcılardan işgaliye bedeli adıyla aldıkları vergi o zamanlarda da alınıyordu ve Osman Bey'in başına gelen bu olay konuyla ilgili bir kanun çıkarttı. ''Pazara yük getirip satan herkes iki akçe versin. Satamazsa, bir şey vermesin....

0 Yorum "Osmanlı'da İlk Vergi Nasıl Ortaya Çıktı?"

Yorum Gönder

Yayın Üstü Sponsor Reklam

Yayın Ortası Sponsor Reklam

Yayın Ortası Sponsor Reklam 2

Yayın Altı Sponsor Reklam