Ezberi Kuvvetli Padişah Şairi Çok Şaşırttı

Osmanlı'da Sanat ve Şiir
Yavuz Sultan Selim Han zamanında bir şair yeni yazdığını şiirini çok beğenmiş ve padişaha okumak istemiş. Tabi o zamanlarda sanata çok değer verildiği için dileği hemen kabul edilmiş. Selim Han'ın yanında Hasan Can ve diğer vezirler de varmış. Şair heyecandan titreyerek şiiri bitirmiş, sonra da padişaha bakmış. 

Yavuz Sultan Selim Han hiç düşünmeden; ''Ama ben bu şiiri biliyorum'' deyince, adamcağız şaşırmış; ''Nasıl olur efendim, bu şiiri ben yazdım ve ilk defa burada okuyorum.''

Padişah; 'İstersen bir de ben okuyayım'' demiş ve başlamış hiç teklemeden okumaya... Adam şaşkınlıklar içindeyken bu sefer Hasan Can atılmış; ''Bu şiiri bende biliyorum sultanım destur verirseniz ben de okuyayım.'' Böylece orada şiiri okuyan 10 kişi çıkmış. Şair ne yapacağını şaşırmış, ''Nasıl oluyor anlamıyorum efendim.'' diye kendini savunmaya çalışmış. Neyse ki sonradan gerçeği anlatıp adamın yüreğini rahatlatmışlar. 

Yavuz Sultan Selim Han'ın duyduğunu bir seferde ezberlediğini, Hasan Can'ın iki ve diğerlerinin de sırayla artan sayılarda ezberlediklerini söylemişler. Böylece şair rahat bir nefes almış ve yazdığı şiir için bol bol hediyeler almış.

0 Yorum "Ezberi Kuvvetli Padişah Şairi Çok Şaşırttı"

Yorum Gönder

Yayın Üstü Sponsor Reklam

Yayın Ortası Sponsor Reklam

Yayın Ortası Sponsor Reklam 2

Yayın Altı Sponsor Reklam