En Kısa Süre Sadrazamlık Yapma Rekoru

Mahmud Nedim Paşa
Zurnazen Mustafa Paşa, 1656'da sadece 4 saat süren sadrazamlık ile tarihteki en kısa süre sadrazamlık yapma rekorunun sahibi gibi görülmektedir. Aslında onunkinden daha kısa süre 'sadrazamlık' görevini yapanlar da vardır. Hemde neredeyse göz açıp kapayıncaya kadar geçen bir sadrazamlıktan bahsediyoruz burada... 

Sultan II. Abdülhamid kendisine karşı komplo kuracağını düşünen sadrazam Said Paşayı bir odada 18 saat hapsetmişti. Yerine de Ahmed Vefik Paşayı sadrazam tayin etti. Tarih 30 Kasım 1882'dir. Ne var ki padişaha diklenen Ahmed Vefik Paşa 48 saat sonra sadrazamlık görevinden alındı. 

Sultan II. Abdülhamid, Said Paşanın suçsuz olduğunu görünce onu saraya geri çağırdı ve sadrazamlık görevini tekrar ona vermek istedi. Fakat Said Paşa bu isteğini geri çevirdi ve sadrazamlığın Mahmud Nedim Paşa'ya teslim edilmesini söyledi. Bunun üzerine padişah sadrazamlığı Mahmud Nedim Paşaya verdi. Tam kapıdan çıkarlarken padişah fikir değiştirmiş olacak ki Said Paşayı ve Mahmud Nedim Paşayı geri çağırdı. Mührü sadrazamdan alıp Said Paşa'ya verdi. Mahmud Nedim Paşa'nın tayini işleme bile konulmadan, resmen açıklanmadan birkaç dakika önce elinden alınmıştı. 

0 Yorum "En Kısa Süre Sadrazamlık Yapma Rekoru"

Yorum Gönder

Yayın Üstü Sponsor Reklam

Yayın Ortası Sponsor Reklam

Yayın Ortası Sponsor Reklam 2

Yayın Altı Sponsor Reklam