Fatih Sultan Mehmet Döneminde Kadı'nın Adeleti

O zamanların adalet yerinden temsili bir resim
Fatih Sultan Mehmet Han devrinde Bursa'da bir vatandaş, bir arkadaşından at satın alır. Fakat atı eve getirdiğinde en başından beri sakat olduğunu anlar. 

Sabah hemen arkadaşını şikayet etmek için kadıya gider fakat kadı yerinde değildir. Bunun üzerine ertesi sabah gitmek için evine gider ama at geceyi geçiremez ve ölür. 

Hadiseyi sonradan öğrenen kadı efendi; ''Ben ilk gün işime erken gelseydim ve o atın sakat olduğunu anlasaydım. Atı satan adama geri verirdim. Dolasıyla sen zor durumda olmazdın. Fakat erken gelmediğim için bunun sorumlusu benim, zararını karşılamam gerekli diyordu.'' Bunun üzerine adama parasını verir.

Sonuç olarak gerçek adaletin nasıl olduğunu o zamanlardan bize göstermiş atalarımız... Tabi anlayana.... 

0 Yorum "Fatih Sultan Mehmet Döneminde Kadı'nın Adeleti"

Yorum Gönder

Yayın Üstü Sponsor Reklam

Yayın Ortası Sponsor Reklam

Yayın Ortası Sponsor Reklam 2

Yayın Altı Sponsor Reklam